"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; if (!empty($nyhets_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl FROM nyheter WHERE id = '$nyhets_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $sofie==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_sofielundmark WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/sofie "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $fredrik==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_fredrikahlin WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/fredrik "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } if (!empty($video_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,titel,url,media,anvandare,thumb FROM video WHERE id = '$video_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['titel']; echo " - se videon via emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else { echo "emotorsport.se - allt om rally!"; echo ""; } ?>
"; echo $row['text_']; echo ""; echo $row['text']; echo ""; echo $row['_text']; echo ""; } if (!empty($row['logo'])) { echo "   "; echo ""; } else { echo $row['logo']; echo "' ALT='"; echo $row['namn']; echo "' BORDER='0'>"; } } if (!empty($row['video'])) { echo "   
"; echo "   
"; echo $row['_text']; echo "

"; } else { echo "   
"; echo $row['flash']; echo "

"; }} ?>
   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  Rally VM - WRC
  Rally EM - ERC
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Pressrelease

Pressinfo från SkeppstedtMotorSport. (www.skeppstedtmotorsport.se )




2006-05-19: Skeppstedt MotorSport summerar Sydrallyt.
Tredje deltävlingen i Sverigeserien, SSR Sydrallyt, avgjordes i helgen i skogarna runt Vetlanda. Vi var enormt sporrade till nya bra resultat efter den fantastiska insatsen i Silverratten i Älmhult för två veckor sedan. 21 team var anmälda och från tabelltoppen i serien fattades inga av teamen. Vi skulle köra 8 sträckor under fredag och lördag. Totala SS-längden var ca. 16 mil. Efter anmälan och besiktning så följde den vanliga väntan på att få starta. Bilen tittades över och vi fyllde på magarna med vatten och frukt för att vara laddade.

Starten gick från torget i Vetlanda och sen bar det av ut i skogen. Eftersom tävlingen avgjordes tillsammans med stora SM så visste vi att vägarna skulle vara snabba till karaktären. Vi gick in i tävlingen efter att SM-killarna kört de fem första sträckorna.

SS 6; 16 km karaktäristisk smålandsväg med allt man kan önska. Snabba partier med ”böljande” kurvor blandat med småkrokiga byvägar. Tiden 9.40,7 är fjärde tid i klassen och vi är 11 sek. efter ledaren.

SS 7 på övningsområdet utanför Eksjö stryks för vår del då vägen blivit i det närmaste okörbar.

SS 8; Eckerdarundan med sina 6,5 km är en klassisk rallysträcka utanför Vetlanda och här kan Staffan vägen utan och innan. Magnus får sej en åktur han sent kommer att glömma. Det går otroligt bra och efter mål säger Staffan att ”slår dom det här så har dom fått ta i”. Det stämde också. Vi är klassnabbast och har endast en Volvo totalt framför oss i resultatlistan.

Inför nattuppehållet ligger vi på andra plats i klassen! Snacka om att det var svårt att sova. Upp i ottan och omstart och vidare transport mot Vimmerby där tävlingens långsträcka skulle avgöras.

SS 9; Efter en dryg timmes transport var vi framme vid sträckan och vi samlas utanför bilarna för en liten pratstund innan start. Finns känslan kvar från gårdagen? 3 mil på fina vägar skulle bli en fin uppvärmning. En bit i på sträckan glider vi ut i en högerkurva och PANG så slår vi i en hög med stora stenar. Farten dämpas inte nämnvärt men det är ändå lite ”darrigt” nästföljande kilometrar. Vi kommer i mål på tiden 19.01,6 och det är femte tid i klassen. En sträcka till ska åkas innan vi får åka in till serviceplatsen.

SS 10; En 14,5 km lång sträcka med fantastisk Smålandskaraktär. Här tappar vi lite tid till klassledaren och ligger nu på fjärde plats inför slutspurten.

Inne på servicen märker vi att en bult till höger bärarm har lossnat så det kan förklara varför körningen inte stämt till 100%.

SS 11 stryks p g a en olycka med ett tidigare ekipage så det är bara att vända och styra kosan mot SS12.

SS 12; Solshester är en 17,5 km lång sträcka och här har Staffan åkt tidigare skulle det visa sej…… Vi slår till med ännu en topptid! Snabbast i klassen och knappt 4 sek. upp till snabbaste bil i startfältet. Inför sista sträckan ligger vi tre bilar inom 6 sek. och fightas om tredje plats.

SS 13; Denna sträcka har vi kört innan då som SS10. Nu kör vi för avancemang. Tiden förbättras med 8 sek. Vi väntar spänt på att få se vad konkurrenterna har presterat.

Slutresultatet kommer och denna dag är det vi som inte har sekunderna på vår sida. Efter drygt en timmes körning i högt tävlingstempo så hamnar vi på femte plats. Upp till trean skiljer det 2,4 sek! Upp till tvåan var det 11,1 sek. och till ettan drygt 30 sek. (Jämför detta med klasserna i ”stora” SM där det skiljer minuter bara mellan ettan och tvåan….)

Trots besvikelsen över femteplatsen kan vi glädja oss åt att vi behåller vår tredje plats i denna Sveriges hårdaste rallyserie.

Vi tackar Anders och Fredric som skötte servicen på bilen. Ni är en del av framgången också.

SkeppstedtMotorSport / Staffan och Magnus




2006-05-19: Gruspremiär med fart!
Efter århundradets längsta vinter var det i lördags dags för säsongspremiär på grus. Vår insats i Snow Rally i vintras visade att bilen fungerade bra men hur hög är teamets kapacitet jämfört med landets alla snabba grusåkare? Teamet har nästan legat i dvala senaste veckorna så det var med spänd förväntan som vi drog mot Älmhult. Dock sa Staffan; ”Så här laddad har jag nog aldrig varit”.

I anmälningslistan återfanns hela gänget från Sverigeseriens topp. 25 ”hungriga” team skulle göra upp om viktiga poäng i Sveriges tuffaste rallyserie. Efter anmälan och besiktning gick man runt på serviceplatsen och snackade med klasskompisarna. Dom flesta hade inga eller väldigt få mil i bilarna senaste tiden. 12.00 startar Silverratten som i år till 95% bestod av Volvobilar i olika klasser.

Sträcka 1 med sina dryga 10 kilometer gick bra. Inga direkta kriser utan snabbt och kontrollerat. 6.41.1 är fjärde tid i klassen så farten är det inget fel på. In till service och där byts bakdäck och tankas mat och dryck. Nu börjar regnat på allvar och vi får kallt räkna med att det blir ”wet race” resten av dagen. Tre sträckor på raken följer nu utan service. SS2 är endast 3 km så man hinner knappt bli varm i kläderna innan man är i mål. 2.11.1 är 8:e tid men det är tiondelar som skiljer och vi har fortfarande tätkänning. Tredje sträckan är knappt 6 kilometer och vi njuter av bilens kapacitet och vägarnas karaktär. 4.02.2 är andra tid i klassen och endast 1 sek. efter klassledaren. Nu återstår två 10 km sträckor och det gäller att köra med förstånd då det blir halare och halare för varje kilometer vi kör.
På SS4 får vi tiden 7.07.9 och det är tredje tid i klassen så inför sista sträckan ligger vi trea i sammandraget och nu ska vi köra första sträckan en gång till nu som SS5. ”Ingen överladdning nu utan snabbt och kontrollerat, funderar Staffan högt innan start” Tiden blir 7.03.3 och det är mer än 20 sek. sämre än första gången vi körde. Hur skulle denna tid stå sej i jämförelse med de andra? Vädret hade gjort underlaget halare så alla har sämre tider andra gången. Vår tid är näst snabbaste och vi klämmer oss förbi Anders och P-O upp på andra plats!

Vi slår till med en 2:a plats i vår första tävling med bilen på grus! Kan man vara annat än nöjd?

// SkeppstedtMotorSport / Staffan & Magnus.




2006-02-14: Hej allesammans!
Det var ett tag sen sist och ni undrar väl vad som händer i "rallyvärlden"? Svenska Rallyt har avslutats och det har körts många vintertävlingar i landet tack vare den fina vintern. Sverigeserien i Volvo Original Cup har inte startat än men det börjar dra ihop sej....... Genom våra resultat har vi klassat upp oss och kommer i år att köra i Elit B. I den klassen återfinns fler av våra kombatanter från i fjol och ett helt koppel med andra duktiga team.

SkeppstedtMotorSport har tills i år vässat tänderna ordentligt! Efter förra årets tredjeplats i Sverigeserien så såldes bilen och planer på ett nybygge tog fart. För att hänga med i toppen så krävs både materiella förutsättningar och förarprestationer av hög klass. Att Staffan kan köra bil råder det inget tvivel om. Men vad ska man ha för bil?

Innan jul inhandlades så "objektet". En väl inkörd Volvo 940 rullades in i garaget i Vetlanda och ett frenetiskt arbete påbörjades. Det har inte gått många minuter sedan dess utan att Staffan tänkt på den nya bilen. Volvon revs ned i sina beståndsdelar och allt som inte höll måttet byttes ut. Resten av delarna är noggrant renoverade. Per-Ola Thörnberg och Björn Hedström, som är dom okrönta kungarna bland motorbyggare, fick uppdraget att bygga en ny motor. En av våra nya sponsorer, Spies Hecker Billacker, har sett till att vi fått en fantastisk färg till bilen.

Det har tillbringats åtskilliga timmar i verkstaden och idag är bilen "inkörd" och motorn ska finjusteras. Sedan dyker Klas på Dekaltrim upp och ska se till att alla våra samarbetspartners får sin välförtjänta plats på bilen.

På torsdag styr vi kosan mot Östersund och årets första tävling, Snow Rally 2006. Vi är redo för nya tag i rallyskogen och vi kommer regelbundet att skicka info. till er.

Håll er uppdaterade om vad som händer genom att titta in på hemsidan www.skeppstedtmotorsport.se

Med hopp om en spännande säsong.

Mer info. med bilder och tabeller finns på teamets hemsida.

// SkeppstedtMotorSport / Staffan & Magnus.




2005-06-14: Sverigeserien rullar vidare.
Sverigeserien rullar vidare och i lördags, 11 juni, bar det iväg till Säffle i Värmland. Fjärde deltävlingen i serien hade lockat 66 Volvo Originalbilar varav 31!! var anmälda i vår klass. Alla i tabelltoppen fanns med vid starten plus ett antal värmlänningar som skulle göra allt för att visa oss utsocknes var skåpet ska stå.
Vi körde in på en 3:e plats i klassen och med 31 startande så känns den placeringen nästan som en seger. 25 poäng till våra tidigare 58 gör att vi klättrar upp till 2:a plats i Sverigeserien!

Mer info. med bilder och tabeller finns på teamets hemsida.

// SkeppstedtMotorSport / Staffan & Magnus.




2005-04-12: I väntan på vårsäsongen.
Vi väntar på att vårsäsongen ska komma igång och vi "går igenom" tävlingsbilen efter vinterns bravader. South Swedish Rally, en av årets höjdpunkter står för dörren och vi kommer nog att köra någon mindre tävling innan dess. Sommarserien kör igång i Säffle i mitten av juni, sen är det fullt upp ända långt in på hösten. Staffan har haft lite andra upppdrag nu i vår också....... www.skeppstedtmotorsport.se

Kolla hemsidan regelbundet; www.skeppstedtmotorsport.se

Vi hörs snart igen!

//Staffan & Magnus




2005-03-03: Rapport från Kopparsvängen.
Efter vår sorgliga sorti i Jämtrallyt var vi väldigt revanschsugna när vi på lördagsmorgonen den 26 feb. styrde kosan mot Kopparberg. Avslutningen i Vinterserien 2005 och andra deltävlingen i Sverigeserien var Kopparsvängen med 3 långa specialsträckor på tot. 5,5 mil. Starttid för första bil var 16.00 så mesta delen av rallyt skulle komma att avgöras i mörker. Vi startade först i klassen, som nummer 47, så det var inte lätt att ha koll på bakomvarande klasskompisar. Första sträckan mätte 2,5 mil i klassisk "Björnjägarterräng", dvs. ett område i Bergslagen där rallytävlingar genomförts varje år i decennier. Vi hade bestämt oss för att gå ut stenhårt från början men den rätta känslan ville inte infinna sej. Andra tid på sträckan tydde dock på att tempot var tillräckligt högt för att fightas om klassegern. Nästa sträcka gick något bättre men vi hade dålig koll på bakomvarande ekipage så på servicen inför sista sträckan var teamet eniga om att vi sätter på dom bästa däcken som finns kvar och sen är det full satsning som gäller. Denna sträcka passade oss bäst utav de tre och vid målbilen får vi beskedet att det var en av dom bättre tiderna. Eftersom vi körde först i klassen så var den jämförelsen gjord med A- och B-klassen så det verkade lovande. Efter målgång blev väntan väldigt lång innan resultaten var fastställda. Urladdningen på sista sträckan gjorde att vi vann klassen med en halv minut till tvåan. Bilen har fungerat bra och eftersom inga stora reparationer behöver göras så kan vi ställa in den i garaget tills våren kommer.

Vi tackar vår trogna servicestab för ett väl genomfört arbete. Per-Ola Thörnberg, Anders Skeppstedt och Micke "Lappen" är också delaktiga i segern.

Vi ligger på 2:a totalt i Sverigeserien inför vårens och sommarens tävlingar. South Swedish Rally, med start och mål i Växjö, är en av årets höjdpunkter och vi kommer att vara "laddade" när våren kommer.

Kolla hemsidan regelbundet; www.skeppstedtmotorsport.se

Vi hörs snart igen!

//Staffan & Magnus




2005-02-06: Säker seger försvann i en snödriva.
Efter den 85 mil långa resan på torsdagen kunde vi utvilade åka till anmälan och besiktning på fredag förmiddag. Vi rullade ner från startrampen kl. 17.11 och drog vidare ut mot de mörka snöinbakade Jämtlandskogarna. SS1 med 15 isiga km gick sådär. Vi har inte tävlat sedan i september så lite rattrost fanns det väl. På SS2, 20 km, fastnade vi och fick backa och trots det så ligger vi på 2:a plats i Volvo Original klass C. På SS3, 7 km, SS4, 24,5 km och SS5, 16,2 km rycker vi till oss en ledning på ca. 50 sek. Nu till serviceplatsen för att tanka och fylla på magarna på besättningen. De tre sista sträckorna för dagen går bra och vid nattuppehållet leder vi med nästan 1,5 minut. I säng vid 2.30 och upp vid 6.00 och starta bilen för ytterligare en dag i rallyskogen. SS9, några mil norr om Östersund, bjöd på fantastiska förhållanden med mycket snö i skogen och is på vägen. Klassnabbast på denna sträcka var vi och skulle ge oss på SS10 efter en lång transport. Några kilometer in på sträckan glider vi ut och fastnar i snön. Vi skottar som idioter men tiden rinner ut..... Vi får med oss 5 poäng från tävlingen istället för 30 som fanns inom räckhåll.
Trots slutresultatet var det en mycket givande resa. Med sina 20 mil SS var tävlingen en välbehövlig genomkörare för teamet och vi är än mer laddade inför nästa tävling. Ett stort tack till Per-Ola Thörnberg som byggt vår motor och som var med och servade.
Håll er uppdaterade genom att följa teamets bravader på hemsidan; www.skeppstedtmotorsport.se


// SkeppstedtMotorSport.




2004-12-19: Nu väntar väl dom flesta på vintern...
Hej!
Nu väntar väl dom flesta på vintern och att julfriden ska infinna sej. Staffan sliter som värst nu för att bilen ska bli lackad.
Ny motor håller som bäst på att monteras i dom djupa smålandsskogarna (Thörnberg och Hedström i Myresjö). Det är lördag kväll den 18/12 och i Småland har det börjat snöa. Kanske är vintern på väg i alla fall......?
Vi tackar för en fantastisk säsong och önskar alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Med vänlig hälsning


// SkeppstedtMotorSport, Staffan & Magnus.




<- Tillbaka



 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.