"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; if (!empty($nyhets_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl FROM nyheter WHERE id = '$nyhets_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $sofie==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_sofielundmark WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/sofie "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $fredrik==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_fredrikahlin WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/fredrik "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } if (!empty($video_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,titel,url,media,anvandare,thumb FROM video WHERE id = '$video_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['titel']; echo " - se videon via emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else { echo "emotorsport.se - allt om rally!"; echo ""; } ?>
"; echo $row['text_']; echo ""; echo $row['text']; echo ""; echo $row['_text']; echo ""; } if (!empty($row['logo'])) { echo "   "; echo ""; } else { echo $row['logo']; echo "' ALT='"; echo $row['namn']; echo "' BORDER='0'>"; } } if (!empty($row['video'])) { echo "   
"; echo "   
"; echo $row['_text']; echo "

"; } else { echo "   
"; echo $row['flash']; echo "

"; }} ?>
   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  Rally VM - WRC
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Intervju

Flodin i Intervju om Finland.



© Ericsson-Motorsport Inför det Finska VM rally stod det svenska hoppet först och främst på de båda Svenkarna i blå gula Subarubilar. Men då dessa inte kom till start stod PG Andersson i en Super 1600 favorit att försvara de blå gula färgerna i en VM klass. Det började bra men slutade snabbt i ett dike med stukad bil. Då gick all uppmärksamhet över på Patrik Flodin med co-driver Maria Andersson som startade i N4 klassen. Klassen ingick här inte i VM men många duktiga åkare fanns ändå på plats. Att sedan Patrik ledde tävlingen nästan hela vägen var en sensation då det var hans första start i det Finska VM rallyt och med Mitsubihsin på finlandsvägar. Men på den allra sista sträckan hände något som gjorde att seger byttes mot en femteplats i N4 klassen.


Först och främst, hur var det att köra på de Finska vägarna
- Det var hur fränt som helst!!

Hur tycker DU det gick? Måste varit bättre än vad ni vågat hoppas på?
- Ja hoppades på kunna komma bland dom fem första, och det klarade jag. Sen att vi var en stäcka från att vinna var nog en skräll!

Man har kunnat läsa i rapporter att ni INTE har åkt över er förmåga? Ändå 6 sträcksegrar och 7 andraplatser! Imponerande! Hade ni mer att ge om det hade behövts?
- Jag körde så fort jag kunde men tog aldrig några risker, kunde öka och det gjorde jag också på sista etappen, söndagen.

© Ericsson-Motorsport Så på sista sträckan hände något som förändrade hela er tävling. Vad hände?
En sista sträcka och jag skulle vinna! Men efter bara fem kilometer så körde jag punktering på ena framhjulet. Vi körde vidar och efter ytterligare 1,5 mil låste sig växellådan. Så då var det var bara att stanna. Maria bytte däcket och jag fixade så vi fick i fyrans växel så vi kunde köra vidare i alla fall trots tidsförlusten. Sen kom vi ned till en hårnål och fick stanna kliva ur och växla ner under huven för att komma vidare!

Antar att era resultat givit respekt och mediaintresse ute i världen. Många utländska media som intervjuat och haft frågor? Några "stora" team som visat intresse för er
- Inte vad jag vet i allafall, men man vet aldrig!!! meddelar Patrik bestämt på ett sätt som skapar funderingar.

Nu är det översyn av bilen och sedan SM? Du måste nu ha mycket körerfarenhet mot konkurretnerna? Seger som gäller?
- Jaja men... Kör alltid för seger! Inget annat som gäller avslutar Patrik.


(Foto: överst, Mitsubishin under service på SSR 2005.)
(Foto: underst, Första sträckan, andra dagen i SSR 2005.)



<- Tillbaka



 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.